پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

راز ماندگاری کاهش وزن چیست

بسیاری از شما که اضافه وزن دارید رژیم خود را دنبال می کنید یا لاغر می شوید و در نتیجه لاغر می شوید اما این کاهش وزن به زودی جای خود را به چاقی و افزایش وزن خواهد داد. تلاش های ما باید دائمی باشد و ما دیگر نباید به چاقی برگردیم و لاغری و تناسب اندام خود را برای همیشه حفظ کنیم.

در اینجا چند نکته برای کمک به کاهش وزن آورده شده است


برنامه خواب خود را تنظیم کنید و به اندازه کافی بخوابید: شما می دانید که چرخه خواب تأثیر زیادی در مصرف غذا دارد. امروزه ، اکثر ما می دانیم که تأثیر قند خون پایین و انسولین در ذخیره چربی وجود دارد ، بنابراین هرچه خواب کمتری داشته باشید ، چربی بیشتری در بدن ذخیره می کنید که به دلیل افزایش هورمون های استرس انجام می شود. جدول زمانی شخصی برای هر شخص. هنگام صبحانه خوردن ، باید تعادل بین چربی ، فیبر و پروتئین را تضمین کنید زیرا متعادل سازی هر سه باعث می شود انرژی بیشتری برای وعده بعدی دریافت کنید. حقیقت این است که زیاد غذا خوردن قبل از خواب باعث افزایش قند خون می شود. قند خون بالا به معنای افزایش ترشح انسولین و میل به تنقلات شیرین هنگام خواب است که با بیدار شدن ظاهر می شود. یک راه بسیار آسان برای مقابله با این مسئله خوردن یک شام متعادل و مقوی است تا گرسنه نخوابید. در حقیقت ، اگر میان وعده غذایی بخورید ، به شما کمک می کند شب ها خوب بخوابید و انرژی روز بعد را تأمین کنید.


بین هر وعده غذایی باید 3 تا 5 ساعت فاصله باشد. همیشه به خاطر داشته باشید که بیشتر ما بدن 3 تا 5 ساعت به هضم غذا نیاز داریم. پس از آن ، ما برای وعده غذایی بعدی آماده هستیم. انتظار این ساعت بین وعده های غذایی نه تنها به هضم غذا کمک می کند بلکه باعث گرسنگی شما می شود. بهترین راه جلوگیری از تشنگی احساس گرسنگی است. این فاصله غذایی به کنترل قند خون نیز کمک می کند. اگر این فاصله بین وعده های غذایی مشاهده نشود ، بدن تا زمان هضم وعده غذایی قبلی قادر به تحمل وعده غذایی دیگری نخواهد بود و با ارسال سیگنال هایی که منجر به افزایش وزن می شود ، به مغز دستور می دهد کالری دریافت کند. از طرف دیگر ، اگر بسیار گرسنه بمانید ، بیش از حد غذا می خورید و برای انتخاب غذای سالم تصمیم اشتباه می گیرید.

شما باید نمک ، مواد معدنی و ویتامین های کافی دریافت کنید
باید بدانید که خوردن غذاهای متنوع به شما کمک می کند مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز خود را بدست آورید. اگر میزان کالری دریافتی روزانه شما کمتر از 1200 است ، البته باید با مشورت پزشک خود قرص و مکمل مصرف کنید.

اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید
همیشه بهتر است توجه داشته باشید که زنان جوان باید 25 گرم پروتئین در روز و مردان 25 سال به بالا 63 گرم پروتئین دریافت کنند. مصرف کافی پروتئین از افت بافت عضلانی جلوگیری کرده و به ترمیم بافت مانند پوست و دندان کمک می کند. بنابراین روزانه 3 تا 2 وعده گوشت قرمز ، گوشت سفید ، ماهی ، لوبیای خشک ، تخم مرغ یا آجیل بخورید.

مصرف فیبر بسیار مهم است
فیبر کافی برای بهبود عملکرد روده ضروری است ، بنابراین روزانه یک فنجان غلات صبحانه ، یک گلابی متوسط ​​و یک سیب بخورید تا 30 گرم فیبر مورد نیاز شما تأمین شود. تا حد ممکن سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید و فیبر بخورید.

در مورد میان وعده ها مراقب باشید: میان وعده ها به طور کلی چاقی ایجاد نمی کنند ، اما بیشتر رژیم های غذایی به وعده های غذایی سبک نیاز دارند. اگر سبک زندگی فعالی دارید ، غذاهای کم حجم را که به شما در کنترل قند خون کمک می کنند ترجیح می دهید. انتخاب میان وعده به عنوان وعده غذایی باید عاقلانه باشد زیرا ممکن است کمی ذرت بو داده کم کالری باشد اما فواید دیگری ندارد. جایگزینی آن با برخی از بادام ها علاوه بر اینکه کالری خوبی است ، نیز خوب است ، خاطرنشان کرد: مقدار کالری در وعده های غذایی کاهش وزن ، اگرچه به وزن و میزان فعالیت بستگی دارد ، اما بیشتر آنها حاوی 1500 کالری در روز است. کالری باید در رژیم شما باشد تا حداکثر در هفته نیم پوند از بدن خود کم کنید. میزان کالری روزانه خود را تخمین بزنید و برنامه ای برای از دست دادن بیش از یک پوند در هفته بنویسید.

همه گروه های غذایی را در رژیم خود بگنجانید


رژیم غذایی شما باید شامل انواع گروه های غذایی باشد. رژیم شما همچنین باید شامل مکمل های غذایی باشد. غذاهای هر گروه کالری یکسانی دارند و می توانند به دلخواه تغییر کنند. به عنوان مثال ، یک برش نان و نیم فنجان بلغور جو دوسر دارای همان کالری و ارزش غذایی است و می توانید یک برش نان و نیم فنجان بلغور جو دوسر بخورید. در رژیم های غذایی از پیش بسته بندی شده ، می توانید غذاهای بسته بندی شده بخرید و اندازه وعده های غذایی خود را کنترل کنید.

همیشه به این نکات توجه کنید
در واقع هیچ برنامه ای برای زمان مناسب غذا خوردن وجود ندارد زیرا زمان غذا خوردن در افراد مختلف متفاوت است و با کمی تمرین در یافتن این ساعت ها ، زمان صرف شده برای رژیم غذایی مشخص می شود. متعادل سازی قند خون و کنترل آنچه می خوریم به کاهش وزن کمک می کند. وقتی موفق به کاهش وزن می شوید ، بهتر است بعد از آن ورزش کنید و عادات غذایی سالم داشته باشید ، این بدان معناست که دیگر به وزن و چاقی اضافی بر نخواهید گشت. هرگز مشورت با پزشک خود را فراموش نکنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.