پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

موتورسیکلت های Turbocharged یک ایده وحشتناک هستند

هیجان غالباً قبل از واقعیت به وجود می آید و ایده آل شگفت انگیز موتورسیکلت های توربوشارژ نیز از این قاعده مستثنا نبود. اگرچه القاء اجباری در حال حاضر همه چیز در اتومبیل های مدرن فراگیر است ، اما هرگز در دوچرخه ها کاملاً کار نکرد. شهوت دادن به یک نمونه اخیر در مورد ذخیره نشده در Bring A Trailer باعث شد که بخواهم بررسی کنم که چرا چنین شد.

من نمی توانم کمک کنم اما با آن سفید ، نقره ای و نارنجی هوندا CX500 توربو متحیر می شوم. به نظر می رسید که 80s به عنوان superbikes می رسید: رنگارنگ ، مسخره ، قدرتمند ، با گرافیک "Turbo" گچ در همه جا فقط در مورد شما فراموش کرده ام. این یادگار جذاب از زمان خود است ، اما دلایلی وجود دارد که فناوری فقط به آن توجه نکرده است.

تولید موتور سیکلت


افتخار اولین موتورسیکلت تولید القایی اجباری به کاوازاکی Z1R-TC منتقل می شود ، اما CX500 Turbo هوندا باید برای شروع سه سال تعصب موتورسیکلت توربوشارژ اعتبار یابد. امروزه موتورسیکلت های شکل نرم و موتورهای توربوشارژ دهه 80 به عنوان شاهکارهای مهندسی و یادگارهای رقابت شریر ثبت می شوند. پیشنهادات کاوازاکی ، یاماها و سوزوکی در سال 1982 و 1983 به عنوان پاسخ مستقیم به هوندا CX500 توربو جمع شد ، فقط برای تولید در سال 1985 متوقف شد. روروک مخصوص بچه ها ، القاء اجباری در موتور سیکلت و به دلایل خوبی وجود ندارد.

به طور خاص ، پیشنهادهای پاسخ شامل Yamaha XJ 650 Turbo ، Suzuki XN85 و Kawasaki GPZ750 Turbo ، علاوه بر این ، هوندا CX650TD جدید را نیز شامل می شد. برای عبور از روند پر تحرک R&D بسته بندی یک توربوشارژر به یک موتور سیکلت کار کافی بود ، به این معنی که هر دوچرخه تکرار شاسی موجود بود. افزودن قدرت و وزن به شاسی در ابتدا بدون داشتن این لوازم اضافی مهندسی می شد که هر شرکت نیاز داشت تا دوچرخه های خود را به درجات مختلف تقویت کند.

ساخت موتور هوندا



هوندا برای زمان خود آینده نگر بود ، مجهز به تزریق سوخت الکترونیکی ، سیستم خنک کننده مایع و تنظیم فشار هوا از پیش و عقب. سوزوکی همچنین با خنک کننده هوا سعی در ایجاد خنک کننده رادیکال کرد ، با استفاده از یک سمپاش مخصوص جت روغن برای خنک کننده هوای طبیعی آن ، در حالی که کاوازاکی و یاماها با خنک کننده هوا در زیر گرمای اضافی یک توربوشارژر کار می کردند. براساس مقایسه سر به سر موتور سیکلت ، کاوازاکی ، یاماها و سوزوکی کراوات شدند و بر روی یک باند برق که در حال حاضر در حال عقب ماندن است ، افزودند .

در نهایت ، تحقیقات گسترده هوندا در زمینه بسته بندی توربوشارژر ، با 230 اختراع ثبت شده در این فرآیند و به روز کردن درایت راننده براساس آن ، پرداخت شده است. به گزارش موتور سیکلت ، این دوچرخه ها کاروان نجیب ماهواره ای نبودند بلکه طی چهار ماه مایل موشک شلیک کردند . به عنوان ورزش-tourers-- "یک GUZZI موتور در اسید" دوچرخه --these خانه خود در سرعت بزرگراه پیدا شده است.


کوین کامرون ، سردبیر چرخه جهانی از سال 1991 ، پدیده بازاریابی توربوشارژ را به خوبی در کتاب خود در سال 1998 با عنوان Sportbike Performance Performance توضیح داد : "Turbocharging واقعاً در محدوده فن آوری های ورزشی نیست زیرا من آن را می بینم ، اما می دانم افراد زیادی وجود دارند. که آرزوی شتابزدگی بیش از 130 مایل در ساعت را دارد. توربو شارژ راهی برای رسیدن به آنها است. "

توربو شارژ دقیقاً متناسب با مربیانی نیست که مربیان بنیاد ایمنی موتور سیکلت و روروک مخصوص بچه ها Superbike موعظه می کنند: صاف ایمن است ، و سرعت آن صاف است. و در حالی که این دوچرخه ها مطمئناً قدرتمند بودند ، اما GPZ750 Turbo در سال 1983 با 113 اسب بخار قدرت تولید می کرد ، قدرت دوچرخه ها برای ایده این دوچرخه های موجود در وهله اول به دلیل رقابت ثانویه بود. به عبارت دیگر ، اگر هوندا این کار را انجام می داد ، سه نفر دیگر نیز باید دنبال می کردند - حتی اگر فناوری موجود کار دست و پا گیر و ناکارآمد بود.

آرتری فریدمن ، سردبیر سابق موتورسواری از این دوچرخه ها بسیار خلاقانه است ، و بهترین گفت: "آنچه ما به اینجا رسیدیم ، دو موتور سیکلت هستند که سریعتر ، سبک تر ، ساده تر و در غیر این صورت برتر از دوچرخه های معمولی نخورده نیستند که بیشتر جابجایی می کنند و هزینه کمتری دارند."
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.