پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

10 واقعیت جالب از مکانهای مختلف جهان که نمیدانید

1. جمعیت مغولستان کمترین جمعیت در جهان است



مغولستان کشوری محصور در خشکی است که از روسیه در شمال تا چین در جنوب امتداد دارد. این کشور ممکن است از نظر اندازه بزرگترین کشور در جهان نباشد ، اما می تواند چنین احساسی داشته باشد زیرا کمترین تراکم جمعیت را در جهان دارد. در بعضی مناطق ، می توانید روزها را بدون ملاقات شخص دیگری سپری کنید. و با مناظر متنوع ، از جمله مناطق کوهستانی ، کوهنوردی های صعود کننده ، چمنزارها و دشت های بیابانی خشک ، این مکانی است که ما آرزو می کنیم.

2. گرانادا ، اسپانیا به عنوان "پایتخت غارها" اروپا شناخته می شود


غارهای ساکرومونته و گوادیکس در گرانادا محل زندگی جوامعی است که هنوز از سبک زندگی باستانی غار اسپانیایی که از قرن پانزدهم شروع می شود لذت می برند. در اینجا یک سازه سنگی وجود دارد و 2000 خانه زیرزمینی وجود دارد که با دقت در سنگ تراشیده شده اند. در گذشته ، این غارها مکانهایی بودند که مردم از آزار و اذیت های مذهبی و قومی فرار می کردند. امروزه مکانی را برای ساکنان در همان سرزمین زندگی می کند که مردم قرنها قبل از آنها زندگی می کنند.

3. اویاماکون ، روسیه سردترین مکان مسکونی کره زمین است



دره Oymyakon در Yakutia - یا قطب سرد - در شمال شرقی روسیه واقع شده است. در اینجا دما می تواند به -70 reach برسد ، و آنقدر سرد است که حتی الکل نیز یخ می زند. این دهکده به ظاهر غیرقابل سکونت با امکانات مدرن کم ، 500 سیبری با مشاغل سنتی مانند گله داری ، شکار و ماهیگیری را در خود جای داده است. همچنین گردشگری در بین افرادی که از پس شرایط دشوار برمی آیند محبوبیت پیدا می کند.

4- چین ماکت پاریس را ساخت


محلی که در حومه هانگژو چین واقع شده است ، محلی است که مردم محلی آن را "پاریس کوچک" می نامند. این توسعه املاک و مستغلات لوکس یک شاهکار معماری و مهندسی است که همراه با ماکت برج ایفل ساخته شده است. اگرچه تنها یک سوم اندازه اصلی است ، اما هنوز هم دومین جشن بزرگ پس از ادای احترام در هتل پاریس لاس وگاس در ایالات متحده است. همچنین طاق پیروزی ، خیابان شانزه لیزه ، چشمه ژاردن لوکزامبورگ و حتی کپی تقریباً کامل بلوارها و معماری نئوکلاسیک پایتخت فرانسه وجود دارد.

5. باهاما بزرگترین مجسمه زیر آب جهان را در خود جای داده است



با وجود آب زلال ، در مورد New Providence چیزی فوق العاده وجود دارد. در زیر کف اقیانوس بزرگترین مجسمه زیر آب جهان - با وزن 60 تن و 18 فوت قد - وجود دارد که "اقیانوس اطلس" نامیده می شود. هنرمند پشت سر آنها ، جیسون دی کایرس تیلور ، مجسمه هایی در زیر آب خلق می کند که معمولاً زندگی رنگارنگ دریا را در بسترهای بایر نقاشی می کنند.

6. گالسنجاک ، کرواسی کاملترین جزیره قلبی شکل است



اگرچه چند جزیره قلبی شکل در سراسر جهان وجود دارد ، Galesnjak کاملترین جزیره در کرواسی است. قبلا خالی از سکنه بود اما اکنون سعی دارد آن را به مکانی عاشقانه فراموش نشدنی تبدیل کند که به زودی عروسی و ماه عسل برگزار می کند.

7. دانمارک پاک ترین کشور جهان است



سرشار از جذابیت ، فرهنگ و قهوه ، دانمارک تلاش زیادی را برای آن انجام داد. این کشور از نظر شاخص عملکرد محیط زیست 2021 (EPI) به عنوان پاکترین کشور در جهان یکی از رهبران محیط زیست جهان است. آینده زیست محیطی دانمارک بخشی از زندگی روزمره مردم محلی است - فقط به وضعیت شهر نگاه کنید - ساختمان مدرن KN ppen Hill. این یک نیروگاه بی فایده است که زباله های شهر را به گرما و انرژی تبدیل می کند و همچنین یک سقف اسکی خشک در سقف خود دارد. در طول سال ، خانواده ها و متخصصانی را پیدا خواهید کرد که از هجوم آدرنالین لذت می برند.

8- یک دهکده ترکی در زندگی روزمره خود هنوز از "زبان پرنده" استفاده می کند



دهکده کوچکووی ترکی یک زبان سوت نادر را بازی می کند که به "زبان پرندگان" معروف است. با وجود نام آن ، این زبان برای برقراری ارتباط با پرندگان استفاده نمی شود ، بلکه بیشتر برای روستاییان پراکنده در مناطق کوهستانی شیب دار کوشکی استفاده می شود. پیام ها می توانند مانند زبان انسان پیچیده باشند و صداهای بلند راهی نابغه برای برقراری ارتباط در مسافت های طولانی است. این سنت صد ساله همچنین به فهرست میراث ناملموس یونسکو 2017 راه یافت ، بنابراین ممکن است ما آنقدر خوش شانس باشیم که از بالای تاج پوشش درخت سوت را بشنویم.

9. پارک مرکزی نیویورک به عنوان عکس گرفته ترین مکان در جهان مشهور است



Central Park یک فرار از شهر نیویورک است که از هیاهوی منهتن که پارک را احاطه کرده است. به عنوان اولین پارک عمومی آمریکا - دارای زمین های چمنزار ، بناهای تاریخی ، تندیس ها ، پل ها ، پرندگان مهاجر و یک باغ وحش کامل - گزینه های بی پایان برای اکتشاف هوشمندانه را ارائه می دهد.

10. در کمتر از یک روز می توانید در لیختن اشتاین قدم بزنید



اگر گشت و گذار در یک شهر در آخر هفته یک چالش وسوسه انگیز به نظر می رسد ، چند ساعت پیاده روی را امتحان کنید. کشور کوچک اما زیبای لیختن اشتاین از شمال به جنوب 15 مایل و از شرق به غرب 2.5 متر فاصله دارد ، بنابراین مهم نیست که در هر ساعت چند کشور عبور کنید ، مهم نیست که کجا پیاده روی کنید. تنها صید این است که - واقع در قلب کوه های آلپ - انتظار دارید در مسیر خود با برخی از شیب های تند روبرو شوید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.