پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران در اولین روز ریاست جمهوری بایدن!

به گفته تیم تجزیه و تحلیل فیچارت ، پس از افت شاخص کل از 20 آگوست سال جاری و ورود نمودار به روند نزولی اصلی در بازه زمانی روزانه ، از اواسط سپتامبر تا اواخر سپتامبر ، شاهد واگرایی در نوسانگرهای MACD و RSI هستیم که سیگنال های مهمی هستند. این یک روند معکوس است و انتظار می رفت که با از بین رفتن باند قرمز در RSI ، شاهد بازگشت بازاری باشیم که با این نشانگر منطقه مواجه شدیم.

بورس در ایران

 

از آنجا که انقضا واگرایی نشان می دهد روند فعلی قوی است ، ما با شکست نوسانگر 30 خطه RSI مواجه شدیم ، این امر نشانگر فروش شدید و افت شدیدتر است و هفته اول این هفته با خم شدن RSI و عدم بازگشت آن است. در محدوده بالای 30 ، که این خط را با Polbeck مقایسه می کند ، انتظار داریم که بازار همچنان نزولی داشته باشد و میزان تماشای شاخص پنجاه میلیون بسیار بالا است.


با این حال ، به دلیل فاصله نمودار قیمت از حرکت میانگین 28 (که مهمترین میانگین حرکت روزانه برای شاخص کلی است) و 0.786 خط فیبوناچی در بازه زمانی روزانه و در صورت ورود خریداران به بازار ، RSI تا حد محدودی شکست خواهد خورد . بالای 30 ، می توان انتظار داشت که شاخص برای چند روز افت کند و تازه شود.




سرانجام ، اگر خریداران بیشتری وارد بازار شوند و خط روند RSI شکسته شود ، که به عنوان یک خط سبز ظاهر می شود ، می توان انتظار داشت که بازار متضرر شود و زمینه را برای شاخص شروع کند ، که پس از زمان لازم و جذابیت بازار برای متخصصان. پس از خرابی باند قرمز در نشانگر RSI ، بازگشت به بازار را تضمین کرد.

تاثیر سیاست بر بورس


به طور کلی ، با توجه به وقایع سیاسی اخیر در انتخابات ایالات متحده و احتمال تغییر مسائل سیاسی بین ایران و آمریکا و سقوط دلار ، معامله گران احتمال خرید یا ورود به بازاری را دارند که می تواند رشد کند. دوباره اشاره گر را به تأخیر بیندازید. در نتیجه ، توصیه ما این است که وارد بازار نشوید و پول نقد باشید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.