پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

ضربان قلب شما سلامتی شما رو نشان می دهد

ضربان قلب در حالت استراحت طبیعی برای بزرگسالان معمولاً بین 60 تا 100 ضربان در دقیقه (دقیقه در دقیقه) است.
ورزشکاران همیشه دارای ضربان قلب سالم و مثبت هستند و همواره استراحت نزدیک به 40 دور در دقیقه داشته باشند.
کودکان زیر 10 سال تمایل دارند که ضربان قلب در حالت استراحت بسیار بالاتری داشته باشند - برای نوزادان محدوده 100 تا 150 بار در دقیقه طبیعی است.
این عنوان پزشکی بررسی شده توسط جیسون R. مک نایت ، MD، MS، یک پزشک طب خانواده و استادیار بالینی در  A & M تگزاس دانشکده پزشکی .
برای مشاوره بیشتر به کتابخانه مرجع بهداشتی خودی مراجعه کنید.
ضربان قلب یا نبض شما تعداد دفعات ضربان قلب شما در دقیقه است.


ضربان قلب در افراد مختلف متفاوت است و به سن ، جنس ، سطح تناسب اندام و شیوه زندگی کلی آن بستگی دارد ، اما طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، ضربان قلب در حالت استراحت طبیعی برای یک بزرگسال از 60 تا 100 دور در دقیقه متغیر است.

به نظر می رسد بی نتیجه باشد ، اما دانستن ضربان قلب شما یک شاخص مهم برای سلامت کلی قلب شما است ، به خصوص اگر شرایط سلامتی دارید که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.

در اینجا آنچه شما برای درک ضربان قلب خود باید بدانید ، شامل مواردی است که متخصصان پزشکی آن را خوب و سالم می دانند.

چگونه ضربان قلب خود را کنترل کنیم


اندازه گیری ضربان قلب شما همان اندازه چک کردن نبض شما است. ساده ترین و رایج ترین مکان برای یافتن نبض یا نبض شخص دیگر در مچ یا سمت گردن است.

برای اندازه گیری نبض از مچ دست ، انگشت خود و انگشتان میانی را روی قسمت داخلی مچ ، درست زیر پایه شست فشار دهید.
برای اندازه گیری پالس از گردن ، انگشتان دست خود را روی گردن به سمت قسمت انتهایی بادگیر فشار دهید.
وقتی پالس خود را احساس می کنید ، چند لحظه وقت بگذارید تا به قدرت و ریتم آن توجه کنید. در صورت آماده شدن ، ضربان هایی را که 60 ثانیه احساس می کنید حساب کنید. از طرف دیگر می توانید پالس را به مدت 30 ثانیه اندازه گیری کرده و تعداد آن را دو برابر کنید تا ضربان ها در دقیقه بدست آید. درباره چگونگی ضربان قلب خود اطلاعات بیشتری کسب کنید .

اگر روشی با تکنیک تر را ترجیح می دهید ، بسیاری از ردیاب های بدنسازی و مانیتور اختصاصی ضربان قلب وجود دارد که نه تنها می توانند ضربان قلب شما را بطور خودکار ردیابی کنند ، بلکه به شما در تعیین اهداف خاص نیز کمک می کنند.

ضربان قلب در حالت استراحت طبیعی چیست؟


برای بزرگسالان ، ضربان قلب خوب در حال استراحت در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد: خواه درحال استفاده از دارو ، دراز کشیدن یا ایستادن ، ایستادن در حالت ایستاده یا در حال حرکت ، استرس یا آرام باشید.

در حالی که متوسط ​​ضربان قلب در حال استراحت باید بین 60 تا 100 دور در دقیقه باشد ، هر چیزی بیش از 90 دور در دقیقه در نظر گرفته می شود . به طور کلی ، ضربان قلب پایین بهتر به نظر می رسد زیرا این بدان معنی است که عضله قلب برای حفظ ریتم قوی و پایدار لازم نیست به سختی کار کند.

تحقیقات نشان داده است که ضربان قلب در حالت استراحت بالاتر با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است.

اگر نگران استراحت ضربان قلب بیش از حد زیاد یا خیلی پایین نگران هستید ، و مطمئن نیستید که چرا ، ایده خوبی است که با پزشک خود مشورت کنید که چه چیزی باعث ایجاد آن می شود.

کودکان نسبت به بزرگسالان ضربان قلب در حالت استراحت بالاتری دارند
به گفته پوروی پرووانی ، دکتر ، مدیر مراقبت از قلب زنان در انستیتوی بین المللی قلب دانشگاه Loma Linda ، کودکان به دلیل یک متابولیسم سریع تر ، تمایل دارند ضربان قلب در حالت استراحت بالاتری داشته باشند. پرووانی می گوید: "به عنوان مثال ، ضربان قلب تازه متولد شده از 100 تا 150 دور در دقیقه طبیعی است."

با این وجود ، میانگین ضربان قلب در حال استراحت کودک نیز به سن و میزان فعالیت در طول روز بستگی دارد. طبق کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده ، محدوده ضربان قلب در حال استراحت برای کودکان هر چند سال یک بار تغییر می کند تا حدود 10 سال:

نوزادان 0 تا 1 ماهه: 70 تا 190 بار در دقیقه
نوزادان 1 تا 11 ماهه: 80 تا 160 بعد از ظهر
کودکان 1 تا 2 ساله: 80 تا 130 بار در دقیقه
3 تا 4 سال: 80 تا 120 دور در دقیقه
5 تا 6 سال: 75 تا 115 دور در دقیقه
7 تا 9 سال: 70 تا 100 دور در دقیقه
10 سال و بالاتر: 60 تا 100 دور در دقیقه
ممکن است زنان ضربان قلب در حالت استراحت بالاتری نسبت به مردان داشته باشند
تحقیقات نشان داده است که زنان تا 55 سال ضربان قلب در حالت استراحت بالاتری در مقایسه با مردان دارند. طبق گفته کالج آمریکایی قلب و عروق ، این ممکن است ارتباطی با تفاوت هورمونهای جنسی خصوصاً تستوسترون داشته باشد که در مردان بیشتر است.

پرووانی می گوید برخی از داده ها نشان داده اند که هورمون های جنسی ، اندازه بدن و اندازه قلب می توانند در تفاوت ضربان قلب بین زن و مرد تأثیر بگذارند. اما عوامل بسیاری وجود دارد که ممکن است ضربان قلب شخص را تحت تأثیر قرار دهد ، از جمله:

کمبود خواب
استرس طولانی مدت
چاقی
سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر
شرایط سلامتی مانند بیماری قلبی ، بیماری ریه و دیابت
برخی از داروهای خاص مانند بتا بلاکرها و مسدود کننده های کانال کلسیم
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.