پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

چگونه محتوا عالی بنویسید؟





در روز اول باشگاه ، مربی برنامه یک ماهه داد و گفت؛ شما باید این کارها را 2 هفته و سه روز در هفته انجام دهید تا در پایان ماه به نتیجه مطلوب برسید ، اما آنها همچنین چیز دیگری را به شما یادآوری کردند و گفتند که فکر نکنید که در پایان ماه مانکن خواهید شد. ماه ، حداکثر 6 ماه برنامه هایی که به شما می دهند اجازه دهید سنگین تر از یک ماه قبل باشند و اگر خوب تمرین نکنید ، آنها طولانی تر خواهند ماند.

نوشتن متن مانند رفتن به باشگاه است ، آنها مجموعه ای از اصول را ارائه می دهند و شما باید برای رسیدن به هدف اصلی خود مرتباً تمرین کنید. شما باید هر ماه بیشتر از ماه گذشته تمرین کنید تا نویسنده حرفه ای شوید. (همان مانکن)

به همین دلیل تصمیم گرفتم شما را با اصول مقاله نویسی آشنا کنم. با خواندن این مقاله ، اصول اولیه مقاله را خواهید فهمید و سپس باید تمرین را شروع کنید. .

موضوع کجاست و از کجا می توانیم پیدا کنیم؟


اولین کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک موضوع ناب است. اما شما نباید به این موضوع علاقه مند باشید که خودتان پیدا کنید. چیزی باشید که همه به دنبال آن هستند. برای این کار ، جستجو در اینترنت انجام دهید و البته در مورد سئو و تحقیقات کلمات کلیدی بیشتر بخوانید ، تا بتوانید بهتر بفهمید که بهترین موضوع چیست؟

موضوعاتی که شما انتخاب می کنید؛ تازه و به روز باشید ، در مورد طیف وسیعی از افراد (افراد مشهور ، پزشک و غیره) بنویسید ، در مورد موضوعات غیرمعمول در شهر خود بنویسید (در مورد موش و گربه ننویسید ، اینها موضوعات عادی نیست) ، باشید. موضوعات مناسب ، مباحث ناشناخته را بیابید.

کدام را ترجیح می دهید؟ متن با یا بدون هویت؟


قبل از اینکه به سمت مطالعه مخاطبان برویم ، اجازه دهید ابتدا بگویم که شما باید قبل از نوشتن ، هویت آن را تعیین کنید. اما وقتی متنی برای اطلاعات ، آموزش ، علوم یا تبلیغات نوشته می شود ، چه معنی دارد؟ این بدان معنی است که هویت متن شما یکی از آنهاست. پس از آن نوشتن برای شما راحت تر خواهد بود و می دانید پیام محتوای شما برای مخاطب چیست؟
اگر می خواهم مثالی بزنم؛ محتوای کلیه آژانسهای خبری ، اطلاعات است. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید ، خبری را مشاهده می کنید که نشان می دهد این خودرو 40 درصد گرانتر شده است. این نوعی اطلاعات است.

هنگام نوشتن متن آموزشی؛ مخاطب انتظار دارد که چیز جدیدی از شما بیاموزد. به عنوان مثال در "چگونه می توان موضوع IGTV را ویرایش کرد؟" شما متنی را نوشتید و مخاطبان انتظار دارند که با خواندن آن متن ، به راحتی موضوع یک فیلم را در اینستاگرام IGTV ویرایش کنید.

بسیاری اوقات ما به روش اشتباه می رویم و در پایان می بینیم که آنچه می خواستیم اتفاق نیفتاد.

چگونه در مطالعات مخاطبان موفق شویم؟


یک اصل مهم در تولید محتوا؛ حضار. چه مفهومی داره؟ پس از تعیین ماهیت محتوا ، اکنون باید در نظر بگیرید که چه کسی می خواهد متنی را که می خواهید بنویسید بخواند. نوجوان؛ جوان ، پیر ، مربی ، نقاش ، مادر و غیره مخاطبان شما کی هستند؟

مخاطب و تعریف شخصیت مهمترین قسمت پرونده است. به طور کلی ، بیایید یک شخصیت برای مخاطبان بنویسیم. شخصیت چیست؟






برای نوشتن یک شخص عالی ، حداقل با چند مخاطب خود به صورت حضوری یا حضوری صحبت کنید. به این ترتیب شخصیت مخاطبان خود را بهتر خواهید فهمید. مانند سن ، جنس ، علاقه ، شغل ، متاهل یا مجرد و غیره.

هر متخصص محتوا باید حداقل دو شخصیت را برای خود تعریف کند. اما بیشتر از 5 به معنای وسواس است. خیلی مراقب باش!

برای نوشتن یک شخص عالی ، حداقل با چند مخاطب خود به صورت حضوری یا حضوری صحبت کنید. به این ترتیب شخصیت مخاطبان خود را بهتر خواهید فهمید.

چگونه بدون نگرانی منبع مناسب را پیدا کنیم؟


مراحل قبل از نوشتن وقت گیر است ، اما اگر به درستی انجام شود؛ شما برای نوشتن محتوا هیچ ترسی نخواهید داشت. اکنون که دسته بندی موضوع شما مشخص است ، منبع مناسبی برای نوشتن درباره آن پیدا کنید. اگر متنی که می نویسید نادرست است؛ این هیچ فایده ای برای مخاطب نخواهد داشت.

برای پیدا کردن منابع درست، کمی نیاز به تجربه خواهید داشت اما یکسری روش ها هم برای آن وجود دارد؛ مانند نشریات، وب سایت و رسانه ها رسمی و معتبر، چیزهای که حضوری میبنید. کتاب ها ، دانشنامه ها معتبر خارجی و ایرانی مهم ترین منبع شما تلقی خواهند شد.

تا اینجا فقط یک پیش مقدمه برای نوشتن گفته ام اما متن بعدی در مورد چگونگی ساختار یک مقاله را می نویسم..

و در انتها، عالی شروع کنید

تمام مطالبی که گفته ام؛ پیش شروع، یک مقاله بود اما جزو مهم‌ترین کارهایی است که باید در ابتدای کار در مورد آن بدانیم و تمرین کنیم. اینگونه کم کم به یک حرفه ای در نوشتن تبدیل می شوید..

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.