پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

خواص سیر

سیر چیست؟






سیر خوراکی (Allium L.) متعلق به جنس گیاه گیاه سوسیس Sativum (Liliaceae) است. از پزشکان باستان نقل شده است که هیچ روزی نباید بدون خوردن و تغذیه سیر بگذرد. طبق همان قول ، ارزش و اهمیت سیر به عنوان نان روزانه در نظر گرفته می شود. در برخی از نقاط جهان ، ساندویچ های نان ، سیر و روغن زیتون هر شب برای کودکان تهیه می شود.

سیر در جنس گیاه همان لیلی است. این گیاه منشاء آسیای میانه است ، منطقه ای که مردم آن بیشتر زندگی می کنند ، در پیری پر جنب و جوش تر است و نسبت بیماران سرطانی از سایر مناطق جهان پایین تر است.

گالن خردمند سیر را به عنوان درمانی برای همه دردها و دردها معرفی کرده است. Discor - آیدز معتقد است که سیر یک داروی ادرارآور ، ضد خامه ، ضد سم ، ضد آسم ، ضد زردی است ، سردردها را دفع می کند و جوش ها را از بین می برد. بعداً ، سیر به عنوان یک ماده کاهش دهنده تب ، درمانی برای ناشنوایی و تسکین خونریزی پستان توصیه می شد.

اجزای گیاهی سیر



تمام قسمت های سیر ، به ویژه پیاز ، دارای ارزش درمانی هستند و در اصل ، این پیاز به تنهایی کافی است. سیر باید تا حد ممکن از مکانی تهیه شود که آلوده شیمیایی نباشد ، یعنی هیچ کود شیمیایی یا مواد سمی در کشت آن استفاده نشده است. تا حد امکان از بسته بندی های مدرن اجتناب شود. مواد شیمیایی معمولاً در بسته بندی برای جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند و مضرات این روش از مزایای آن بالاتر است.

کشت سیر



برای رشد سیر ، خاک باید شش ماه قبل کود داده شود و سپس بین نوامبر و دسامبر ، پیاز را باید در عمق سه سانتی متر در خاک ، ده سانتیمتر از پیاز دیگر کاشت. پس از خارج کردن سیر از روی زمین ، آنها با نخ در محل سایه ای آویزان می شوند و خشک می شوند.

مصرف سیر



سیر به هر شکلی قابل مصرف است: خام ، در سالاد ، سس ، سوپ و به عنوان یک سبزی. ترشی سیر و سبزی سیر (برگهای سبز این گیاه) نیز در جدول افراد به ویژه در گیلان و مازندران جایگاهی دارند. اما در بسیاری از شهرها به دلیل بوی بد آن از خوردن سیر خودداری می کنند و محرومیت زیادی را بدون اغراق تحمیل می کنند. با جویدن یک قاشق مرباخیز دانه رازیانه به مدت پنج دقیقه سیر بخورید و بوی آن را کاملا از بین ببرید. با این کار ، شما هم بوی سیر را از بین می برید و هم از خواص رازیانه استفاده می کنید.

ویژگی سیر



سیر به عنوان خروجی تحریک کننده و تقویت کننده در کلیه نقاط جهان به خروس های جنگی داده می شود. . اما ما فراتر از تفسیرها و توصیه های گذشته خواهیم بود و خواص سیر را که امروزه دارو کشف کرده است بازگو می کنیم:



1- سیر از ابتلا به دیابت جلوگیری کرده و فشار خون را کاهش می دهد. این گیاه یک آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده عمومی است و بخور دادن آن میکروب های خطرناک را از بین می برد ، به همین دلیل در بعضی از نقاط جهان به محض شیوع بیماری در هر اتاق خانه ، سیر خرد می شود تا بوی اتاق اشباع شود. به آرامی این روش نشان می دهد که مردم درباره دارو چه مقدار می دانند.

سیر کار ارگانیسم های میکروسکوپی موجود در روده را تنظیم می کند. درست همانطور که برخی پرندگان سطح زمین را از آفات تمیز می کنند ، سیر از رشد برخی باکتری های خطرناک در دستگاه گوارش جلوگیری می کند. بنابراین در اکثر موارد اسهال ، دیسنتری ، گاستریت ، سنگینی و نفخ ، خوردن سیر توصیه می شود.

سیر همه کرم ها مانند پله برقی و زخم و همچنین کرم کدو را از بین می برد. از نظر ساندویچ های نان و روغن زیتون هیچ نوع تنظیم بهتری برای کودکان وجود ندارد.

4- سیرک ماده ، با رقیب خود ، باعث تحریک اندام ها شده و مهمترین عملکردهای بدن را تنظیم می کند. در اختلالات کبدی و غدد درون ریز (تیروئید ، کلیه) ، نقرس ، سیاتیک ، سرگیجه ، احساس سوزن سوزن شدن در گوش و هیجان ، سیر به عنوان یک ماده درمانی توصیه می شود. .

سیر یک ماده ضد دیابتی است ، زیرا این گیاه میزان قند خون را تنظیم می کند. تمام کسانی که قند یا چربی در بدن خود تجمع می کنند باید تا حد امکان از سیر استفاده کنند.

سیر احتمالاً می تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری کند - خصوصاً در دستگاه گوارش. این گیاه بدن را از انواع جهش ها محافظت می کند (مسمومیت به خودی خود ، تنظیم ترشح غده معده ، ضد عفونی روده ها).

7- سیر یک ماده مؤثر در سیستم گردش خون است. این گیاه نه تنها فشار خون را پایین می آورد (فشار خون بالا دلیل مهمی در حمله قلبی و سکته مغزی است) بلکه باعث نرم شدن رگ خونی می شود ، دیواره شریان (تصلب شرایین) ، تنظیم میزان کلسترول خون را تنظیم می کند ، کار خون قرمز را تنظیم می کند. سلولهایی که اکسیژن را جابجا می کنند. تقویت و جلوگیری از مسمومیت با نیکوتین (در مورد کسانی که به سیگار کشیدن سنگین یا مسمومیت های مدرن عادت دارند) در مورد ساکنان شهری است.

ساندویچ سیر



برای از بین بردن کرم در دستگاه گوارش ، تکه های مسطح نان خرد شده را با میخک سیر بپوشانید و مقداری روغن زیتون را روی آن مالش دهید. شما یک ساندویچ بسیار مفید را برای کودکان آماده کرده اید تا انرژی بازی عصرانه خود را که یکی دیگر از خاصیت سیر است ، بازیابی کنند.

جوشانده سیر



میخک سیر را درون یک لیتر آب یا به راحتی در آبگوشت قرار دهید. مصرف سه فنجان در روز از این جوشانده یا آبگوشت که خاصیت سیر را دارد ، ناراحتی ناشی از فشار خون بالا را از بین می برد. علاوه بر این ، با مصرف آن ، سیستم گردش خون تقویت می شود ، اثرات نقرس و آرتروز از بین می رود و یک ماده ضد عفونی کننده در ریه ها و روده ها وارد می شود.

تن سیر



تنتور سیر برای کاهش فشار خون آماده است. دو میخک سیر خرد شده را به مدت 48 ساعت در یک فنجان الکل قرار دهید ، و روزانه بیست قطره را در جوشانده شده از والری ، مریم گلی یا مرهم لیمو بنوشید.

آب سیر



آب سیر ضد عفونی کننده است و در خارج از بدن به صورت مالش با طلا روی سطح بدن استفاده می شود. برای تهیه آن ، سیر ها را خرد کنید ، آب را از طریق همزن عبور دهید ، ده قسمت آب مقطر و یک قسمت الکل را 90 درجه اضافه کنید و از آن برای ضد عفونی استفاده کنید.

حبه های سیر



دو میخک سیر را بزنید و با سه قاشق غذاخوری روغن مخلوط کنید. از این مومیایی برای دفع کرم و اختلالات گوارشی در شکم ، برای تسکین سرگیجه در ستون فقرات و کاهش فشار خون روی کف پا استفاده می شود.

شربت سیر



مقداری سیر خرد شده و الکل پزشکی (به نسبت یک سوم سیر و دو سوم الکل) را در یک ظرف لیتر قرار دهید و چهارده روز آن را در مقابل آفتاب قرار دهید. سپس آن را به عنوان تقویت کننده فیلتر می کنند ، در روز اول دو قطره ، در روز دوم چهار قطره ، در روز سوم شش قطره تا روز دوازدهم می خواهند بیست و چهار قطره بخورند و دوباره دو قطره دو قطره به دو کاهش می یابد. مقدار روز اول

مخلوط سیر



برای کاهش چربی خون (کلسترول) تهیه و مصرف می شود. برای تهیه آن ، سه میخک سیر ، چهار گرم گشنیز ، دو گرم اسطوخودوس و شش گرم مریم گلی در یک لیتر آب ریخته و دم می شود و روزانه سه فنجان از این دم کرده مصرف می شود.

سس سیر



برای رهایی از شر گوشه ها و زگیل ها از پیاز محافظ استفاده می شود. برای تهیه آن ، میخک سیر خرد شده و مستقیماً روی زگیل یا ذرت قرار می گیرد. باید دقت کرد که قسمت های سالم پوست با یک ماده پلاستیکی پوشانده شده و از تماس با سیر محافظت می شود. چهارده روز بعد ، نتیجه مثبتی بدست می آید.

ترشی سیر (سیروز)



سه گارلیک خرد شده به مدت ده روز در نصف لیتر سرکه قرار می گیرد و مستقیماً روی آنها قرار می گیرد تا از زخم ها و زخم ها ضد عفونی شود.

حمام دست و پا



سه میخک سیر را در یک لیتر آب بریزید و محلول حمام تهیه کنید. این محلول برای تسکین آلرژی ، آسم ، آکنه ناشی از اختلالات معده و روده ، فشار خون و اختلالات مرتبط استفاده می شود. آنها روزانه دو بار با آن حمام می کنند (حمام دست و پا).

با سیر مالش دهید



برای رفع ناتوانی جنسی قسمت های پایین ستون فقرات را با سیر ماساژ دهید ، که این یکی دیگر از ویژگی های سیر است.





بوی بد سیر را از بین ببرید



یک قاعده کلی انگشت شستن حداقل یک میخک سیر در هفته است. نباید فراموش کرد که سیر را باید در غذاها پخته کرد ، زیرا در این روش سیر طعم مطلوبی دارد.

تنها اشکال سیر بوی نامطبوع آن است. این بوی نامطبوع توسط ریه ها جدا شده و در بازدم انسان ظاهر می شود و طبیعتاً تأثیر ناخوشایندی بر زندگی اجتماعی دارد. اما بوی سیر به چند روش ممکن است نقص شود ، مثلاً با چند قطره روغن اسانس اسطوخودوس ، با جویدن کازربا خزرا یا جعفری ، با خوردن تدریجی یک سیب و رنده کردن چند قاشق عسل یا جویدن چند دانه قهوه بعد از یک وعده غذایی ، و در آخر ، مؤثرترین یک قاشق مرباخیز از دانه رازیانه را بجوید که بوی سیر را تضعیف می کند یا آن را کاملاً می کشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.