پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

محصولات پروبیوتیک چیست و چه کاربردی دارند؟




پروبیوتیک چیست؟


پروبیوتیک ها ترکیبی از باکتری های زنده مفید یا مخمرهایی هستند که به طور طبیعی در بدن شما زندگی می کنند. بیشتر مردم از شنیدن نام باکتری می ترسند و آنها را تنها عامل انواع بیماری ها می دانند. اما باید بدانید که باکتری ها به دو دسته خوب و بد تعلق دارند و بدن شما برای هضم بهتر غذا و عملکرد صحیح به نوع خوب آنها به ویژه در روده ها نیاز دارد. یکی از این باکتری های خوب پروبیوتیک ها هستند که به سلامت بدن شما کمک می کنند. این باکتری های خوب حتی برای بهتر شدن احساس شما با باکتری های مضر و مضر مبارزه می کنند.

پروبیوتیک ها بخشی از مجموعه بزرگتری از باکتری ها در بدن به نام میکروبیوم هستند. یک میکروبیوم را به عنوان یک جامعه متنوع از ارگانیسم ها ، مانند یک جنگل ، در نظر بگیرید که همه اجزای آن برای سالم نگه داشتن بدن شما کار می کنند. این جامعه از انواع میکروب ها تشکیل شده است. بنابراین شما تریلیون ها میکروب مفید در بدن خود دارید. این میکروب ها ترکیبی از موارد زیر هستند:

باکتریها
قارچ (شامل مخمرها)
ویروس ها
تک یاخته ای
جالب است بدانید که میکروبیوم بدن هر فرد کاملاً منحصر به فرد است. این بدان معنی است که هیچ دو نفر سلول میکروبی یکسانی ندارند و حتی در دوقلوها نیز میکروبیوم متفاوت است.

برای اینکه یک میکروب پروبیوتیک نامیده شود ، باید چندین ویژگی داشته باشد. این ویژگی ها شامل موارد زیر است:

پس از بلع در روده زنده بمانید.
سابقه اثبات شده داشته باشید.
با خیال راحت مصرف کنید.

پروبیوتیک های مفید (میکروب ها) در بدن من کجا زندگی می کنند؟


اگرچه متداول ترین محل مرتبط با میکروب های مفید در روده شما است (بیشتر روده بزرگ) ، پروبیوتیک ها نیز در مکان های مختلف میزبان میکروب های خوب هستند. این مکان ها با جهان خارج در تماس هستند و شامل موارد زیر هستند:

دهان
واژن
مجاری ادراری
پوست
ریه ها

آیا می توانم از پروبیوتیک ها برای بهبود وضعیت پزشکی خود استفاده کنم؟


در حال حاضر تحقیقات زیادی در مورد آنچه پروبیوتیک ها برای بدن شما انجام می دهند در جریان است. در حقیقت ، حتی اگر نتایج مثبت احتمالی زیادی وجود داشته باشد ، محققان همچنان در تلاشند تا پاسخ های قطعی تری در مورد چگونگی کمک پروبیوتیک ها به بدن در شرایط مختلف پیدا کنند.

با این حال ، برخی از شرایط پزشکی وجود دارد که ممکن است پروبیوتیک ها بتوانند به بهبود آنها کمک کنند. به دلیل تفاوت در میکروب ها در بدن افراد ، واکنش پروبیوتیک در بدن آنها با توجه به شرایط مختلف متفاوت است. در نتیجه ، ممکن است برای یک نفر و برای شخص دیگر از هر دو نفر با همان شرایط مفید باشد. نوع پروبیوتیک مورد استفاده نیز می تواند نتیجه را تحت تأثیر قرار دهد.

برخی از شرایطی که ممکن است با افزایش پروبیوتیک ها در بدن شما بهبود یابد (از طریق غذا یا مکمل ها) عبارتند از:

اسهال (هر دو اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها و عفونت Clostridioides difficile (C. diff)).
یبوست.
بیماری التهابی روده (IBD).
سندرم روده تحریک پذیر (IBS).
عفونت های مخمری.
عفونت مجاری ادراری.
بیماری لثه.
عدم تحمل لاکتوز.
اگزما (درماتیت آتوپیک)
عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (عفونت گوش ، سرماخوردگی ، سینوزیت)
سپسیس (به ویژه در نوزادان)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.