جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

روستای اروست | روستایی بسیار زیبا

اگرچه سبک زندگی مدرن و شهرنشینی مدرن از لذت بیشتری برخوردار است و از امکانات بسیاری برخوردار است ، اما نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که در دل ما عشق به زندگی در حومه شهر وجود دارد. کشور ما پر از دهکده و ده ها جاذبه طبیعی و پیشینه تاریخی است که هر یک را به مقصدی مطلوب تبدیل می کند. متأسفانه بسیاری از روستاها مورد بی توجهی قرار گرفته اند. یکی از این جاذبه های زیبا روستای Arvest است.



دهکده Arvest کجاست؟


دهکده Arvest از زیرمجموعه های قسمت چهارم است و در شهر سوره در استان زیبای مازندران واقع شده است. این روستا در منطقه پوشکو واقع شده است. اصولاً برای سفر به شمال و همچنین بازدید از این روستای جذاب ابتدا باید به مازندران رفته و پس از رسیدن به قسمت چهاردانگه به ​​روستای پشتکوه برسید.

روستای اروست با ساری حدود صد کیلومتر فاصله دارد. کیاسر نزدیکترین شهر به روستای اروست است و فاصله آنها 44 کیلومتر است. Arvest دارای 1000 نفر جمعیت و مساحت تقریبی آن حدود دوازده کیلومتر مربع است. ارتفاع این روستا از دریا 220 متر است.
روستای اروست


دهکده ارست و داستان نام آن


جذابیت این روستا با نام آن آغاز می شود. نام این مکان زیبا در کلمه آروس ریشه دارد. به گواه داستان ها ، به نظر می رسد که در زمان های بسیار قدیم ، عروسی یک سلسله نجیب و نجیب وارد این روستا می شود و پس از بازدید طولانی ، از اهالی روستا می خواهد تا بقیه راه را با اسب پیاده روی کنند. روستاییان با گویش خود می گویند: "آروس سلطنت می خواست" و این عبارت در بین همه جا افتاده است. پس از این حادثه ، هرکسی که می خواست آدرس دهکده را بدهد ، عبارت Arus Malkhast را به کار برد. از این رو نام این ده نفر آروس بود و روستای روبروی آنها "مالخاست" نامیده می شد. کلمه آروس با گذشت زمان تغییر کرد و به دهکده امروزی اروست تبدیل شد.

بد نیست درک کنید که بیشتر ساکنان این روستا در مشاغلی مانند کشاورزی ، دامداری و کار در معدن زغال سنگ مشغول به کار هستند. گویشی که مردم اروست صحبت می کنند مربوط به قسمت شرقی مازندران است و شبیه شهرهای نکا و بهشار است. این گویش با نیمه غربی مازندران کمی متفاوت است.

دهکده اروست دارای معماری سنتی است و بیشتر ساختمانهای این روستا از گل ، گل و چوب ساخته شده است. مدتی پیش ، مصالح ساختمانی تغییر کرده و خانه ها و همه ساختمان ها سعی در استفاده از سنگ ، سیمان و آجر دارند.

بهترین زمان برای بازدید از دهکده Arvest


بهترین زمان سفر به Arvest بهار و تابستان است. دهکده Arvest در بهار طبیعتی بی نظیر و سرسبز را تجربه می کند. شنا در باداب سورت تابستان را به عنوان یکی از بهترین فصل های برداشت قرار می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.