جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

نکاتی مهم درمورد ارتودنسی دندان ها






ارتودنسی دندان یک روش درمانی برای بزرگسالی نیست و بخش بزرگی از بزرگسالان حتی در سنین بالا از این روش درمانی بهره مند می شوند. بنابراین بهتر است ابتدا در مورد دندان ها کمی توضیح دهیم. دندانها در زاویه و فاصله صحیح بیشتر افراد فوران نمی کنند. در بعضی از افراد ممکن است دندان ها خیلی نزدیک به هم و یا بالای یکدیگر رشد کنند ، بنابراین کثیف می شوند.

نکته بعدی تفاوت در اندازه فک و دندان هاست ، به این معنی که ممکن است فک کوچک باشد اما دندان های بزرگ هستند اما هنوز دندان ها نامنظم به نظر می رسند. در مقابل ، باعث ایجاد شکاف بین دندان ها می شود.

در مواردی مانند ، از بین رفتن و از بین رفتن زودرس دندان های برگریز یا مداوم ، برخی از اشکال پزشکی ، حوادث و عادت هایی مانند مکیدن شصت دست و. . . همچنین ممکن است باعث بروز این اختلالات شود. در پایان ، بسیاری از افراد مبتلا به پوسیدگی دندان گاهی اوقات با ظاهر خود مشکل دارند. ارتودنسی به آنها کمک می کند لبخند زیبایی بیشتری داشته باشند.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی علم اصلاح روابط نادرست فک و دندان و دندانهای زوج و هماهنگ نامنظم است. سرانجام با ارتودنسی ، مشکلات مربوط به نظم ، ترتیب و قرارگیری دندان ها در فک از بین می رود و فرد قادر است با کیفیت بهتری غذا بخورد. همچنین با ارتودنسی دندان هنگام صحبت و لبخند می تواند زیبایی بیشتری داشته باشد.

بهترین زمان برای ارتودنسی چه زمانی است؟

ارتودنسی هنگام رشد ساختارهای صورت آسانتر است. همچنین ارتودنسی در مدت زمان کوتاهتر موفق تر خواهد بود.

سن مطلوب برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال است. اگر این زمان به پایان برسد ، اصلاح روابط به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد. ارتودنسی اساساً در سنین بالاتر انجام می شود تا دندان ها صاف شوند. از طرف دیگر ارتودنسی در سنین پایین بیشتر برای از بین بردن اختلالات فک و تغییر صورت صورت می گیرد.

سن بیمار از این جهت اهمیت دارد که به ما نشان می دهد چه گزینه های درمانی داریم. آیا زمان پیش درمانی داریم یا نه؟ یا آیا چنین درمان هایی اجتناب ناپذیر است؟ آیا می توان از فاکتور رشد کمک گرفت یا نه؟ تمام پاسخ ها به سن بیمار ختم می شود. بنابراین ، بیماران را با توجه به سن طبقه بندی می کنیم. اما فراموش نکنید که این روش درمانی تا زمانی که دندان در دهان است و هرچه گفته می شود انجام شود ، هرگز دیر نیست.

چند سال درمان ارتودنسی طول می کشد؟

ارتودنسی دندان معمولاً حدود یک سال و نیم تا 2 سال و نیم طول می کشد ، اما پس از آن شما باید برای محافظت از ارتباط بین دندان ها مدتی از پلاک محافظ استفاده کنید. همانطور که گفته شد ، زمان و دوره نیز بستگی به نوع درمان و سن بیمار دارد.

چه تعداد درمان ارتودنسی وجود دارد؟

به 2 روش: 1. موبایل 2. ثابت
روش موبایل معمولاً برای دختران 9 تا 10 ساله و برای پسران 10 تا 11 سال مناسب است. همچنین ، درمان به روش ثابت برای دختران 12 تا 13 ساله (پس از آن) و برای پسران 12 تا 14 ساله (پس از آن) انجام می شود.

ارتودنسی قابل جابجایی چیست؟

یک قالب از فک بالا و پایین بیمار گرفته شده و یک صفحه از بالا و پایین ساخته شده است. این روش مزایای خاص خود را دارد؛ به عنوان مثال بیمار می تواند هنگام غذا خوردن آن را از دهان خود خارج کرده و بعد از استفاده از مسواک و نخ دندان دوباره آن را در دهان خود بگذارد. این روش برای افراد جوان تر بهتر است ، زیرا علاوه بر مشکلات دندانپزشکی ، قادر است ناهنجاری های استخوانی فک ها را نیز از بین ببرد ، اگرچه در انجام حرکات دندانی محدودیت هایی دارد.

کدام دسته از درمان ارجح است؟

هر یک از این درمان ها نسخه خاص خود را دارند. روش موبایل ارتودنسی بیشتر برای افراد زیر 12 تا 14 سال استفاده می شود. پس از آن به دلیل تثبیت نسبی ساختارهای استخوانی فکها ، روش ارتودنسی دندانهای متحرک تأثیر چندانی نخواهد داشت. برای بیمارانی که از این سن مسن تر هستند ، معمولاً برای ثابت نگه داشتن دندان ها در فک ، درمان ثابت انجام می شود.

اگر در سنین بالاتر نیاز به اصلاح وضعیت فک وجود داشته باشد (که در اکثر موارد در سنین بالاتر با درمان های معمولی و ارزان تر ، ارتودنسی متحرک قابل درمان است). علاوه بر درمان ارتودنسی ثابت ، جراحی فک توسط یک جراح دهان و فک و صورت انجام می شود.

ارتودنسی ثابت چیست؟

در این نوع ارتودنسی ، اجزای کوچکی به نام "براکت" توسط مواد دندانپزشکی به سطح دندان متصل می شوند و صرف نظر از آسیب دندان ، دندانها توسط سیمها و پرانتزهای منحصر به فرد در جهت مناسب منتقل می شوند. در این روش تمام این مؤلفه ها ثابت هستند و بیمار نمی تواند آنها را به طور خودسرانه از دهان خود خارج کند. این روش غالباً برای معالجه دندانپزشکی کاربرد دارد ، زیرا علاوه بر تکان دادن دندان ، ریشه آنها را نیز جابجا می کند ، بنابراین ارتودنتیست کنترل بیشتری روی دندان ها دارد.

دلایل ارتودنسی چیست؟

بیمارانی که درخواست ارتودنسی می کنند باید از نظر سلامتی بسیار مطلوبی باشند ، زیرا قرار دادن صفحات قابل جابجایی ، به خصوص براکت ها و سیم ها برای اثبات بهداشت دهان و دندان ، دشوارتر است و اگر بیمار انجام دهد


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.