جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

کرونا و کروناایسم سخیف ترین ادوار بشری !






اولین ایسم تاریخ بشریت!


برای میلیون ها سال ، انسان ، بدون فکر کردن اما بدون پیله ، خود را می شناخت ، تابع هیچ اصولی نبود. یعنی او پیرو یک مدرسه نبود. او اصلاً مدرسه به دنیا نیامده! انسانهای این دوره که به دوره سرخپوشان و بدون ویروس و حتی تاج معروف است ، بدون آزار و اذیت یکدیگر ، دایناسورها را با هم کشته و برشته و کباب کردند و به دنبال کارشان رفتند!

هیچ حس تعلق یا عشق به یخ زدن گوشت دایناسورها نیست ، به این معنی که همه چیز مال من است! این دوره هیچ عارضه ای ندارد و هیچ ایزمی نمی تواند به دوره پارینه سنگی متصل شود ، اما برای این که طومار خالی نشود ، آن دوره را (دوره ساده ایسم) یا (بدون ایزون پیله پوسته) می نامیم!

فئودالیسم با بدبختی همراه شد


بعد از گذشت هزاران سال ، وقتی انسان ارزش زمین و حس حرص و طمع خود را شکوفا کرد ، نیروی بازوی او بر منطق او غلبه کرد و همه در پی آن بودند که زمین را برای خودش لکه دار کند! به تدریج ، مالکان زمین از قلب زمین بزرگ شدند و زمین گرفتن توسط صاحبخانه ظهور یافت.

(این حال و هوای کثیف هنوز یقه انسان را رها نکرده است!) این گروه ستمگر ، برای تثبیت موقعیت خود ، در صورت لزوم ، خون را در همان سرزمین ها ریختند ، و متأسفانه ، آن را بسیار ضروری یافتند و خون زیادی ریخته شد!

مردی که به قدرت صاحبخانه ها پی برد و فهمید که حضور آنها اجتناب ناپذیر است به نام مکتب تازه تاسیس. این دوره در تاریخ فئودالیسم خوانده می شد.

سرمایه داری یک عرف صنعتی است!


دوره فئودالیسم که به اندازه کافی گسترده بود ، مجبور شد پوسته خود را تغییر دهد! ناگزیر ، انسان با چشمان خود رنسانس را دید. در این دوره ، انقلاب صنعتی روی داد. مردم به دام جامعه سرمایه داری افتادند! اخلاق و رفتار و نحوه زندگی آنها ، در این دوره با دوره های قبلی تغییر زیادی کرده است. رفتارهای اجتماعی و سبک زندگی وی تابع جنسیت سرمایه داری شد. این دوره به عصر سرمایه داری معروف شد.
سوسیالیسم هم آمد و رفت!
در کنار سرمایه داری ، مکتب دیگری به نام سوسیالیسم در پشت طبقه کارگر ایستاد و سعی کرد از سرمایه داری بالاتر رود. اما وقتی قدرت نداشت ، ترجیح داد با صلح آمیز قطب دیگری را بنا کند. در این مقطع تاریخی ، جهان دو آیسم را تماشا می کرد! البته حضور آنها ظاهراً صلح آمیز بود ، اما آنها یکدیگر را مخفی نمی دیدند.

سوسیالیسم سالها تلاش کرد تا بایستد ، اما به پول سرمایه داری نرسید و مجبور شد پرچم داسی و چکش خود را جمع کند. سرمایه داری Ism زنده مانده است!

و آخرین ism !!


با گذشت زمان ، هنگامی که انسان شاهد خندق های مختلف و ایزوم های رنگارنگ بود ، انواع بیماری های کوچک و بزرگ با غلظت های زیاد و کم در اشکال مختلف ، حضور خود را نشان می داد. انواع ویروس ها ، میکروب ها ، باسیل ها ، آمیب و باکتری ها نقش مخرب خود را در زندگی انسان نشان داده اند. اما هیچ بیماری در هر زمان ، هر چقدر هم که خطرناک باشد ، نمی تواند زندگی انسان را تغییر دهد.

به عنوان مثال ، در مقطعی از تاریخ ، در یک گوشه جهان ، طاعون نزدیک به ده میلیون نفر را کشته است. اما سرانجام تمام شد و انسان کار خود را دنبال کرد. ویروس های دیگر آمدند و رفتند و انسان ها نیز همین کار را ادامه دادند. حتی ویروس ایدز با همه خطراتش و در ارتباط با نسل بشر نبود ، نتوانست ریتم زندگی انسان را مختل کند.

اما وجود یک ویروس فوق العاده است


اما ویروس آمد. یک مهاجم ناشناس. مهاجمی که هیچ نیرویی در مقابل او نیست. به نظر می رسد این ویروس که طی شش ماه ساکنان زمین را نابود کرده است ، قصد جداسازی و ترک آن را ندارد.

این ویروس فقط تب و لرز نبود ، بلکه به تنهایی تمام رفتار و سبک زندگی انسان را تحت تأثیر قرار داده و تحولات اساسی را بر انسان تحمیل کرده است.

در واقع ، این ویروس باید نه به عنوان یک بیماری بلکه به عنوان یک مدرسه دیده شود! این دوره را واقعاً باید نامید (Coronaism).

هزاره چهارم زندگی بشر و ایسم مدرن!


تصور کنید هزار سال پیش ، در کلاس استاد تاریخ و زیست شناسی ، به هنرجویان خود آموزش می داد. موضوع استاد بررسی این دوره از تاریخ است.

یعنی بررسی دوره ای که Coronaism روی سر انسان افتاد! به نظر شما استاد در مورد این دوره توضیح می دهد؟ بگذارید بشنویم این صدای استاد و یادداشت های جویندگان هنر است که در تونل زمان به دست تاتی افتاد!

علائم نشانگر افراد در سن تاج گذاری



مردم دوره کورونا هنگام ملاقات دست تکان نمی خوردند! درعوض ، آرنج خود را مالیدند. از این رو ، این زائد که به اندازه یک گردو در آرنج های انسان ها است ، اثر ضرباتی است که مردم آن دوره در حال شکستن بودند!

مردم دوره Corona گوشهای زنگ دار داشتند. یعنی گوش گوش به دلیل استفاده مداوم از ماسک و به دلیل اجبار برای رها کردن تسمه های ماسک در پشت گوش از حالت طبیعی خارج است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.