جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

نحوه تشخیص ماسک استاندارد برای پیشگیری از کرونا






این روزها که بیماری کرونا جان هزاران نفر از هموطنانمان را گرفته است، پزشکان تاکید زیادی بر روی استفاده از ماسک دارند. پوشیدن ماسک شاید در ابتدا کار سختی باشد، اما می تواند جان شما و عزیزانتان را در برابر این بیماری مهلک نجات دهد. البته هر ماسک یا محلول ضدعفونی کننده ای قابل قبول نیست. ماسک سه لایه جراحی یکی از انواع رایج ماسک هاست.

برای تولید این ماسک از سه لایه Span + Melon Bloon + Span استفاده شده است. سپس یک کش به آن وصل می شود. روش تهیه ماسک با دو نوع بخیه صنعتی و روش اولتراسونیک (سونوگرافی) انجام می شود. در هر صورت ، ماسک باید از نفوذ ویروس تاج به راه های هوایی جلوگیری کند. اما چگونه این را تشخیص دهیم؟

به طور کلی ، ماسک جراحی باید دارای یک لایه ملایم باشد. اما برای تعیین اینکه ماسک از این لایه استفاده کرده است ، روش های زیر را برای تست روی ماسک مورد نظر توصیه می کنیم.





1- قرار دادن ماسک بر روی نور



در این آزمایش ، ابتدا باید نور را خاموش کنید تا محیط تاریک شود. سپس یک چراغ قوه کوچک یا چراغ قوه را روشن کنید. ماسک را با فاصله 10 سانتی متر از نور قرار دهید. اگر چراغ زیر ماسک هاله بود و منبع نور قابل تشخیص نبود ، این نشانگر وجود لایه ای از ملت کبود است.

اما وقتی می توانید منبع نور (به عنوان مثال شمع یا چراغ قوه تلفن) را به روشنی مشخص کنید ، مطمئن باشید که هیچ لایه بلوند برای این ماسک استفاده نمی شود.

2- از آب عبور نکنید



ماسک مورد نظر خود را در زیر شیر قرار دهید. یا مقداری آب درون ماسک بریزید. اگر آب از درون آن عبور کند ، نشان می دهد که از لایه Blon Nation برای ماسک استفاده نشده است. توجه داشته باشید که یکی از ویژگی های مهم این لایه عدم نفوذ آب و سایر مایعات است. بنابراین اگر آب عبور کند ، بدین معنی است که چنین لایه ای در ماسک استفاده نشده است.

پس از آب کشیدن آب ، بافت ماسک باید کاملاً خشک باشد. به طوری که به هیچ وجه اثری از رطوبت روی آن دیده نمی شود. حتی اگر آب از آن عبور نکند اما ماسک خیس باشد ، نشان می دهد که هیچ خبری از لایه Blon Nation نیست

3- نحوه خاموش کردن شمع



یکی از راههایی که می توانید متوجه شوید که آیا لایه ای از ملت آبی برای ماسک استفاده شده است ، خاموش کردن شمع است. ماسک را روی صورت خود بگذارید و یک شمع را در مقابل خود روشن کنید. اکنون به سمت شعله شمع بمیرید زیرا ماسک روی صورت است. اگر شمع از بین برود ، از لایه Blon Nation برای این ماسک استفاده نمی شود. اگر خارج نشود ، ماسک شما استاندارد است و با یک لایه چند لایه همراه است.

این موارد را هنگام خرید ماسک در ذهن داشته باشید. همچنین به وجود الکل در محلول ضدعفونی کننده توجه کنید. در مقاله دیگر ، ما در مورد روش تشخیص محلول ضد عفونی کننده اصلی صحبت خواهیم کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.