جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

شش مزیت خلوت کردن با خود در دوران فاصله اجتماعی




هرچه بیشتر در زندگی افراد مداخله کنیم و خود را با دیگران مقایسه کنیم ، احتمالاً در زندگی خود احساس رضایت و ایمنی خواهیم کرد.

در شرایط عادی ، جامعه ما اغلب تماس با دیگران ، جامعه پذیری ، زندگی شلوغ و پیوستن به فعالیت های گروهی را ترغیب می کند. مردم عادت دارند که یک کار شغلی و زندگی شلوغ داشته باشند و بندرت در مورد مزایای تنها بودن فکر می کنند.

فواید روابط اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و حتی با ایمنی جسمی بهتر و مقاومت در برابر استرس مرتبط است. در حالی که بسیاری از ما به دلیل مزایای مرتبط با آن ، کار و پیوند اجتماعی را در اولویت قرار داده ایم ، اما از مزایای گذراندن وقت برای خودمان غافل می شویم. تنهایی بیش از حد می تواند بد باشد ، اما زیاد شلوغ بودن می تواند به همان اندازه مضر باشد. تماس مداوم اجتماعی می تواند مضر و گاه ناامیدکننده باشد و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

به یاد داشته باشید که تنها بودن به معنای تنها بودن نیست. بین جدا بودن اجتماعی و لذت بردن از حریم شخصی شما تفاوت هایی وجود دارد. تنهایی چیز ذهنی است؛ تنهایی در واقع احساس جدایی ، رد یا جدا شدن است. در حالی که تنها بودن با خودتان به معنای حفظ روابط اجتماعی است ، یعنی زمانی که در میان تعاملات منظم اجتماعی برای خودتان وقت بگذارید. با انجام آنچه دوست دارید و از آن لذت می برید ، می توانید در مورد خودتان بیشتر بدانید و به تجربیات خود بیفزایید.

فشار و استرس را کاهش دهید



ما در دنیایی پر سرعت زندگی می کنیم. استرس بعضی اوقات ناشی از فعالیت بیش از حد ، تماس بیش از حد با دیگران و فشار بیش از حد بر نحوه استفاده از وقت ما برای مؤثر بودن است.

گذراندن زمان برای ما بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند بدن و ذهن خود را آرام کنید. استراحت لزوماً به معنای خوابیدن نیست - شما همیشه می توانید در فعالیتهای شخصی شرکت کنید که به رشد فرد کمک می کند ، مثل مراقبه ، عبادت یا کشش.

تنها بودن با خود می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند تا بتوانید بدون حواس پرتی متمرکز و فکر کنید. این به شما امکان می دهد تا برنامه های موثری برای مدیریت حوادث استرس زا تهیه کنید.

لذت بردن از حریم شخصی شما باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود ، زیرا ثابت می کند که شما خودکفا هستید. شرکت در فعالیتهایی که به تنهایی از آنها لذت می برید بسیار شگفت انگیز است ، زیرا شما تحت هیچ گونه فشارهایی برای انجام آنها قرار ندارید و به موفقیت خود افتخار می کنید.

فرصتی برای آشنایی با خود



انجام کارهای زیادی ، رفتن به بسیاری از مکان ها و ملاقات با افراد بی شماری ممکن است فکر شما را محدود کند. هنگامی که با بسیاری از افراد در تماس هستید ، می تواند بر افکار و احساسات شخصی شما تأثیر بگذارد. تنهایی برای رشد شخصی بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا درک روشنی از شخصیت خود داشته باشید و به شما امکان می دهد بدون نگرانی درباره آنچه دیگران فکر می کنند تصمیمات خود را بگیرید.

در حالی که تنها هستید ، می توانید از خودتان سؤالاتی بپرسید که فقط پاسخ آن را می دانید: دوست دارید به چه چیزی برسید؟ چگونه می خواهید به این موضوع بپردازید؟ چه چیزی را دوست دارید و لذت می برید؟ این تنهایی فرصتی مناسب برای فکر کردن در مورد ارزش زندگی ، کشف جنبه های زندگی و تعیین آنچه شما را خوشحال می کند ، است. درک بهتر نحوه احساس شما نسبت به مؤلفه های مختلف زندگی می تواند به شما در کشف بیشتر توانایی ها ، احساسات و علایق فردی کمک کند.

اضطراب اجتماعی / ترس از دست دادن فرصت ها را کاهش دهید



ترس از فرصت های از دست رفته (FOMO) نوعی اضطراب اجتماعی است که به این احساس یا ادراک اشاره دارد که افراد دیگر سرگرمی یا چیزهای بهتری برای تجربه کردن از شما دارند. ترس از دست دادن فرصت ها احساسی است که باعث می شود شما از فعالیت های بهتر یا مهم تر خودداری کنید و شما را از زندگی در لحظه منحرف می کند. با تکامل فناوری ، این ترس آشکارتر شد و رسانه های اجتماعی به کانون توجه همه تبدیل شده اند. این نوع اضطراب اجتماعی می تواند منجر به اولویت بندی ارتباط اجتماعی شود و می تواند حس عمیقی از حسادت ایجاد کرده و به عزت نفس آسیب برساند. این احساس اغلب توسط سایت های رسانه های اجتماعی - مانند اینستاگرام و فیس بوک - تشدید می شود.

ارتباط بیشتر با دنیای خارج و ارتباط کمتری با خود می تواند به شک و تردید در زندگی و اولویت های شما منجر شود و این باعث می شود تا ضمن تلاش برای داشتن زندگی مولد و فعال ، اهداف بیشتری را دنبال کنید. و شما آرام هستید

تنها بودن به شما کمک می کند تا خود را بهتر بشناسید و یک حس عالی به خود آگاهی دهید ، که به شما در مقابله با مشکلات کمک می کند.
خاموش کردن تلفن همراه و دوری از رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا افکار خود را مجدداً تمرکز کنید و روی آنچه که واقعاً مهم است تمرکز کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید "چه کسی هستید" و "چه کسی می خواهید باشید". در کنار تمام مشکلات قرنطینه ناشی از ویروس Corona ، این دوری و فاصله اجتماعی می تواند برای افرادی که از از دست دادن فرصت ها می ترسند بسیار مفید باشد.





بهره وری را افزایش دهید



تنها بودن به شما امکان می دهد کارهایی را که دوست دارید انجام دهید. بعد از انجام کارهایی که باید بدون حواس پرتی انجام دهید ، احساس استرس کمتری خواهید کرد ، از کاری که انجام داده اید احساس رضایت بیشتری خواهید کرد و یک ذهن آزادتر را تجربه خواهید کرد.

مطالعات نشان می دهد افرادی که وقت خود را با بیش از یک نفر می گذرانند ، در طول روز کمتر انجام می دهند. کار تیمی ممکن است همکاری و نوآوری را بهبود ببخشد ، اما می تواند حواس پرتی نیز داشته باشد. به همان اندازه که می توانید از گذراندن اوقات دیگران با دیگران لذت ببرید ، ممکن است ترجیح دهید هنگام کار با کارآمد تر تنها باشید. این انتخاب به شما امکان می دهد تا به راحتی و بدون حواس پرتی وظیفه خود را متمرکز کنید.

بیشتر وقت خود را صرف سرگرمی و سرگرمی کنید



تنها بودن با خود این امکان را به شما می دهد که بدانید مهمترین چیزی که برای شما مهم است و دوست دارید چه کاری انجام دهید. این رویکرد باعث می شود تا شما بتوانید کاری را که می خواهید انجام دهید ، انجام دهید و وقت و توجه خود را به سرگرمی هایی که برای شما معنا دارد اختصاص دهید.

گذراندن وقت با دوستان موردعلاقه شما می تواند بسیار عالی باشد ، اما اگر به گونه ای باشد که شما را از سایر کارهای تولیدی و مؤثر منحرف کند ، می تواند منجر به سقوط منافع شما شود. وقت گذاشتن برای خودتان نه تنها این فرصت را به شما می دهد که روی علاقه های شخصی متمرکز شوید بلکه به شما کمک می کند فعالیت هایی را که دوست دارید انجام دهید بدون ترس از قضاوت دیگران. ممکن است بخواهید یک یا دو سرگرمی جدید را امتحان کنید یا یک مهارت جدید بیاموزید. هرچه که باشد ، این فرصت را خواهید داشت تا خود را گشت و گذار کرده و فرصت های جدیدی را برای منافع شخصی پیدا کنید.

خلاقیت را افزایش دهید



به تنهایی به شما امکان می دهد کمتر از افکار و ایده های خود پریشان شوید ، که می تواند شما را به سمت تمرکز و تمرکز سوق دهد ، ذهنیت روشنی داشته باشید و بهترین ایده های نوآورانه را به دست آورید. عدم وجود نفوذ در خارج می تواند حس خلاقیت شما را شکوفا کند و به مغز شما فرصتی برای اکتشاف و رشد دهد.

پیکاسو می گوید: "بدون تنهایی خالص ، هیچ پیشرفتی حاصل نمی شود." بسیاری از هنرمندان و نویسندگان اعتراف می کنند که آنها به دنبال انزوا هستند و وقت خود را برای تمرکز روی کار می گذرانند.

کار کردن به تنهایی می تواند نوآوری را بدون فشار اجتماعی ترغیب کند. سپری کردن اوقات آرام با خودتان این امکان را به شما می دهد که توانایی ها و علاقه های خود را کشف کنید. این تنهایی می تواند یک تجربه پاداش دهنده باشد و حتی ممکن است با ایده های شگفت انگیزی پیش بروید که زندگی شما را دگرگون می کند. با پایان قرنطینه در کشورهای مختلف ، فرایندی مؤثرتر و فعال تر کاملاً مشهود است. با این حال ، این تغییر در دراز مدت می تواند فرصت خوبی برای تجدید نظر در مورد چگونگی گذراندن وقت و تعادل زندگی اجتماعی و تنهایی با خود باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.