جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

نکاتی که قبل از جراحی بینی باید بدانید.







تاثیر بینی بر زیبایی چهره به علت قرار گرفتن بینی در مرکز صورت بسیار زیاد است. حتی داشتن چشم های درشت و زیبا در صورت داشتن بینی نامتناسب کمکی به زیبایی صورت نمیکند. بینی نازیبا باعث می‌شود بقیه ی اجزای زیبای صورت به چشم نیایند. اگر از اطرافیانتان کسی جراحی بینی انجام داده باشد، احتمالا در مورد حاصل عمل بینی از آنان چیزهایی شنیده اید. در این مقاله سعی داریم شما را با نکاتی در مورد جراحی بینی آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم درستی در مورد این عمل بگیرید و بهترین نتیجه را از عمل بینی به دست بیاورید.

جراحی بینی و اقسام آن



به طور کلی جراحی بینی به دو دسته تقسیم می‌شود:

ترمیم ساختاری و رینوپلاستی؛ دسته اول برای مداوای شکستگی بینی، بهبود عملکرد و رفع مشکلات دستگاه تنفسی و مشکلاتی از این قبیل است، اما دسته دوم صرفاً جراحی برای زیباسازی صورت است. در نتیجه، برخی افراد این دو جراحی بینی را ترکیب می‌کنند تا سختی های جراحی را برای یکبار تحمل کنند.

از نظر بافت و ساختار بینی مورد عمل نیز جراحی بینی به دو بخش جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی تقسیم می‌شود.

جراحی بینی به تفکیک هدف و شیوه ی انجام عمل نیز شامل جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی عروسکی می‌شود.سن ایده آل برای جراحی زیبایی بینی
قبل از جراحی زیبایی بینی ، اطمینان حاصل کنید که صفحات استخوانی شما از رشد متوقف شده است و هیچ تغییری در ظاهر استخوان های بینی خود مشاهده نخواهید کرد. این رشد در افراد مختلف متفاوت است ، اما به طور متوسط تا 17 سال برای دختران و تا 19 سال برای پسران ادامه دارد. البته اگر بینی گوشتی داشته باشید اوضاع متفاوت خواهد بود. بنابراین به طور کلی بهتر است در سنین پایین با عجله غیر ضروری بیشتر کار نکنیم ، زیرا جراحی زیبایی بینی با چهره ما ارتباط مستقیمی دارد و بقیه زندگی ما روی زیبایی ما تأثیر خواهد گذاشت.کارهایی که باید قبل از جراحی زیبایی بینی انجام شود.
در مورد مشکلات سلامتی خود به جراح خود بگویید و از او مشاوره بگیرید ، به خصوص اگر در تنفس مشکل دارید و آسم دارید.

2. اگر به هر دلیلی مانند مصرف ایبوپروفن و آسپیرین خون نازک دارید ، ده روز قبل از عمل آن را متوقف کنید ، زیرا قطعاً در حین و بعد از رینوپلاستی خونریزی خواهید کرد و وقتی خون بسیار نازک با بانداژ و چسب است. نمی توان جلوی آن را گرفت ، زیرا خود خون به شما کمک نمی کند.

3. لباسی که می پوشید باید به اندازه کافی شل باشد که بدون لمس کردن بینی آنها را تغییر دهید.

4- یک ماه قبل از عمل سیگار کشیدن و الکل را ترک کنید و از آنجا که پس از عمل باید این کار را ادامه دهید ، اگر معتاد هستید بهتر است از چند ماه قبل ترک کنید.

5- مردانی که به داشتن ریش و سبیل عادت دارند ، بهتر است قبل از عمل آن را رها کنید ، صورت شما باید کاملاً بدون مو و مستقیم باشد.

6. آزمایشاتی را که پزشک تجویز کرده است را تکمیل کنید و از او بخواهید که نتایج را به دقت تماشا کند.

7. جراحی بینی ناشتا انجام می شود ، بهتر است خود را برای یک هفته مصرف مایعات و سوپ آماده کنید.







آیا واقعاً به جراحی زیبایی بینی نیاز دارم؟



جراحی زیبایی بینی در بسیاری موارد به زیباتر شدن آن کمک می کند. اما ممکن است شما نیاز به جراحی بینی کاذب احساس کنید یا ممکن است انجام جراحی بینی برای شما خطرناک باشد. بنابراین بهتر است برای اطمینان از ضرورت و انجام جراحی های حساس گوشتی بینی ، با یک متخصص مشورت کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.