جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

بیشتر مبتلایان به ویروس کرونا از دو نشانه ان خلاصی ندارند




ترک کردن بیمارستان پس از بهبودی از COVID - ۱۹ قطعا ً موجب جشن می‌شود . اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از بیماران از چندین بیماری ناشی از بیماری عفونی شده توسط بیماری سارس در هفته‌ها بعد از اخراج آن‌ها ، رنج می‌برند . مطالعه ایتالیا که در مجله انجمن پزشکی آمریکا ( JAMA ) منتشر شد ، به طور متوسط ۵ هفته پس از مرخص شدن از بیمارستان ، به طور متوسط به درمان بیماران مبتلا شد . چیزی که محققان کشف کردند این بود که اکثر آن‌ها هنوز به طور خاص با دو علامت سر و کار داشتند : خستگی مفرط و تنفس سخت .
این مطالعه ۱۴۳ بیمار را در سن ۱۹ تا ۸۴ ساله که به طور متوسط دو هفته را در یکی از بیمارستان‌های رم گذرانده است را دنبال کرد ؛ یک پنجم آن‌ها به حمایت از تهویه نیاز داشتند . پنج هفته پس از ارسال به خانه ، بیش از نیمی از بیماران ( ۵۳ درصد ) خستگی گزارش دادند و نزدیک به نیمی ( ۴۳ درصد ) هنوز کوتاهی نفس را تجربه می‌کردند .
طبق این مطالعه ، دو بیماری شایع بعدی در بین بیماران درد مفاصل ( ۲۷ درصد ) و درد سینه ( نزدیک به ۲۲ درصد ) بود . تنها ۱۳ درصد کاملا ً عاری از علائم COVID بودند ، در حالی که ۸۷ درصد حداقل یک نشانه پایدار را گزارش کردند .اما محققان از زمان بهبود طولانی‌مدت شگفت‌زده شدند . پس از شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ ، مطالعه‌ای که در پزشکی داخلی JAMA منتشر شد نشان داد که برخی از نجات‌یافتگان چهار سال پس از بهبودی که هنوز هم خستگی مزمن را تجربه کرده‌اند ، مصاحبه کرده‌اند .
دکتر رابرت Glatter ، پزشک متخصص طب اورژانس در بیمارستان Hill Lenox نیویورک ، به HealthDay گفت : " واقعیت سخت این است که بسیاری از بیماران پس از اینکه تشخیص داده شد که خستگی و کوتاهی تنفس دو بیماری شایع هستند ، بسیاری از نشانه‌های ماندگار دیگر از جمله تب درجه پایین و علائم عصبی مانند بی‌حسی و خارش را تجربه می‌کنند .







برخی از محققان بر این باورند که مشکلات سلامتی مداوم ممکن است ناشی از التهاب مزمن باشد چون سیستم ایمنی body's به حمله به عفونت ویروسی ادامه می‌دهد .
وی گفت : " Glatter خاطر نشان ساخت که افرادی که از COVID تا ۱۹ سالگی در حال بهبود هستند ، ممکن است ماه‌ها بعد از تشخیص بیماری با مشکلات افسردگی و اضطراب مقابله کنند ، " این بیماری نه تنها از نظر فیزیکی بلکه از نظر احساسی غیر فعال است ." و برای یادگیری در مورد یک علامت ۱۹ - ۱۹ خاموش دیگر ، چک " Symptom کلیدی " of را چک کنید که احتمالا ً نادیده 're .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.