جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

تشخیص روغن پالم در شیر

در این مقاله یک روش کروموژنیک برای تشخیص روغن نخل در شیر توصیف شده است. این مقاله به دلیل مشکلات بیشماری که این کشور در کلاهبرداری شیر با آن روبرو است در هندوستان نوشته شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم بخش هایی از این مقاله را با شما دوستان عزیز ترجمه و به اشتراک بگذارم تا بتوانید به این سوال پاسخ دهید که تشخیص روغن نخل در شیر چیست.

روی شیر تقلب کنید


در این مقاله آمده است: به دلیل تقاضای زیاد برای شیر و کمبود منابع شیر خام ، کلاهبرداری شیر به یک مشکل جدی در هند تبدیل شده است. متداول ترین روش های دفع شیر در این کشور شامل موارد زیر است:

آب را به شیر اضافه کنید
اوره را به شیر اضافه کنید
مواد شوینده یا مواد شوینده را به شیر اضافه کنید
روغن نخل را به شیر اضافه کنید
در هند سیاست قیمت شیر ​​بیشتر وابسته به میزان چربی شیر است (البته لازم به ذکر است که تقریباً در همه جای دنیا از جمله ایران ، این شیر با توجه به میزان چربی ، که البته این چربی شیر است) قیمت دارد.


بنابراین طبق این سیاست با اضافه کردن روغن های گیاهی به شیر خام که باعث افزایش چربی شیر می شود ، قیمت شیر ​​نیز افزایش می یابد. تشخیص روغن های گیاهی موجود در شیر به ویژه در مورد روغن پالم موجود در شیر دشوار است ، زیرا شکل اسیدهای چرب این روغن شبیه به اسیدهای چرب است.

تعادل بین اسیدهای چرب روغن نخل وجود دارد زیرا میزان اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع یکسان است. اسیدهای چرب موجود در روغن پالم شامل اسید پالمیتین (45-39٪) و اسید اولئیک (37-44٪) است.

اگرچه در گذشته از تکنیک های مختلفی برای تشخیص انواع مختلف روغن های گیاهی از جمله روغن پالم در شیر استفاده شده است ، اما این تکنیک ها محدودیت های بسیاری دارند و این محدودیت ها موارد زیر را شامل می شود:

این روش ها بسیار وقت گیر است
برای استفاده از این تکنیک نیاز به یک شخص با تجربه و مهارت دارد
گران
بنابراین ، استفاده از این روش ها برای تشخیص تقلب شیر از جمله تشخیص روغن نخل در شیر بسیار دشوار است ، به طوری که می توان آن را به طور معمول و روزانه آزمایش کرد. در نتیجه ، لازم است از یک روش سریع برای تشخیص روغن نخل در شیر استفاده شود.

برای یافتن پاسخ سؤال در مورد چگونگی تشخیص روغن نخل در شیر ، به وب سایت Food World مراجعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.