جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

چگونه کودک نوپای خود را به خواب برسانید

هنگامی که یک کودک نوپا به خواب نمی رود ، یا وقتی یک کودک نوپا خواب خیلی زود از خواب بیدار می شود ، همه افراد در خانه از آن مطلع می شوند. از آنجا که کودکان نو پا تحرک و زبان دارند تا اطمینان حاصل کنند که نگرانی های آنها شنیده می شود. اما در حالی که کودک نو پا ممکن است فکر کند که می داند چه چیزی باعث می شود آنها را به خواب برسانند - از جمله نوازش گاو ، آب میوه یا چراغ - این وظیفه والدین است که درک کنند چگونه یک کودک نو پا را به خواب ببرند. و خوابیدن کودک نوپا کمتر از آن است که بدانیم چه چیز کودک نو پا را شب ها بیدار می کند.

به عنوان یک متخصص خواب در مرکز خواب کودکان بیمارستان بوستون ، جنیفر گینگراسفیلد سهم نسبتاً خوبی از والدینی که با کودکان نوپا و زود بیدار و با کودکان نوپا که خواب نخواهند داشت ، دیده است.گینگراسفیلد توضیح می دهد: "گاهی اوقات در آن سال های کودک نو پا تحریکات زیادی ایجاد می شود." برخی از این محرک ها با تغییرات عادی توسعه مانند محرک فزاینده ای برای کشف و آزمایش محیط آنها مرتبط هستند. سایر محرک ها ممکن است کاملاً جسمی باشند ، مانند حوادث شبانه که باعث بیداد و خستگی و ایجاد ناراحتی می شوند.

وی خاطرنشان می کند که کلیدی برای فهمیدن نحوه کودک نوپا برای خوابیدن در هر شرایطی ، دانستن دلیل بیدار شدن آنها در وهله اول است. وقتی والدین در مورد گرفتن کودک نوپا برای بازگشت به خواب صحبت می کنند ، مهم است که آنها این پروژه را به عنوان یک تلاش طولانی مدت و گسترده تر انجام دهند. اتخاذ یک رویکرد شبانه مؤثر نیست.

گینگراسفیلد می گوید ، هنگامی که بیدار شدن کودکان نوپا با راحتی یا پیشرفت ارتباط دارد ، ممکن است هر شب اتفاق نیفتد ، اما ممکن است هفتگی یا ماهانه رخ دهد. "در این موارد ، در حالت ایده آل ، از مسئله مراقبت کنید و آنها را به عقب برگردانید." "این یک تکرار از کارهای روزمره کامل خواب نیست ، بلکه بغل کردن و بوسه ، گفتن شب بخیر و بیرون رفتن است."



این روش در ساده ترین شکل آن است. اما ساده به سختی گفته نمی شود ، به خصوص وقتی کودکان نوپا در مدت زمان طولانی تری بی خوابی نشان می دهند. گینگراسفیلد می گوید: "مسائل جاری بیشتر مربوط به یک مشکل اساسی است." و این مشکلات کمتر با بچه اتفاق می افتد و احتمالاً در مورد والدین نیز بیشتر است. این امر به این دلیل است که والدین می توانند در تلاش های ناامیدانه برای به خواب رفتن بچه های بی قرار - مانند خوابیدن در کنار آنها یا ارائه سایر راحتیها - عادتهای ضد تولید را ایجاد کنند. "آیا کودک عادت دارد والدین خود را بماند و با آنها دراز بکشد و پشت خود را بکشد؟" گینگراسفیلد می پرسد. "آن بچه ها تقریباً همیشه در نیمه شب از خواب بیدار می شوند تا دوباره به دنبال آن بگردند."

رویکرد چهار جانبه برای بازگشت کودکان نوپا به خواب


با کاهش برنامه زمان خواب در وهله اول ، به آنها کمک کنید که به خوبی بخوابند و مطمئن شوند که آنقدر چرت نخورند که از خواب خسته نشوند.
درک کنید که چرا آنها در وهله اول از خواب بیدار شدند تا از تکرار مجدد موضوع به عنوان یک کوشش طولانی مدت و گسترده جلوگیری کنند.
از ایجاد عادات ضد تولید مثل سیر کردن در کنار آنها و یا ارائه سایر راحتیها خودداری کنید. شرایط مداوم ایجاد کنید تا احساس نکنند چیزی گم شده است.
روالهای خواب را ساده نگه دارید و از اتاق خواب بیرون بروید در حالی که کودک هنوز بیدار است ، بنابراین آنها می توانند یاد بگیرند که خود را به خواب بکشند.
مهارت های جدید زبان فقط مسئله را پیچیده می کند. کودکان نوپا درک نمی کنند که آنها به احتمال زیاد در جستجوی ماشه خواب پاولووی هستند ، بنابراین آنها خواستار Cheez-It (یا هر چیز دیگری) هستند. گینگراسفیلد می گوید: "یک کودک نو پا ممکن است یک میلیون چیز متفاوت بخواهد." "بنابراین والدین ممکن است فکر کنند که دلایل زیادی از خواب بیدار شدن بچه وجود دارد ، اما واقعاً این ارتباط با نحوه خواب بچه است."

نتیجه گیری منطقی؟ نکته اصلی خوابیدن کودک این است که در وهله اول آنها را به خواب بیاندازد - هیچ شاهکار جزئی. برای تحقق این امر ، والدین باید در زمان خواب منظم مراقب باشند و آنها را تنظیم کنند تا با بزرگتر شدن بچه ها برنامه خواب را کوتاه کنند. آنها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که بچه ها واقعاً خسته اند. آن چرت های سه ساعته کمکی نمی کنند. در حال انجام است. تقریباً به طور متناقض ، راه حل گاهی اوقات این است که بچه ها کمی زودتر از خواب بیدار شوند تا آنها از خواب خسته شوند.

و بعد از آن مراسم خود مراسم خواب است. Gingrasfield سادگی را توصیه می کند. و تا زمانی که والدین به طور انحصاری در خواب نیستند ، آنها باید روزمره شب را طی کنند و در حالی که کودک هنوز بیدار است از اتاق خواب خارج شوند. به این ترتیب کودک نو پا خود را به خواب می اندازد و انجمن های خواب ایجاد می کند که اگر بیدار شوند اتفاق می افتد آنها را کنترل می کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.